Gelecekte geçen görsel roman
Görsel roman oyunlarının sıradan yaşam kesitleri veya yetişkin türlerinden uzak, 4.012'den Günlükler oyuncuyu çevresel bir çöküşün eşiğindeki bir geleceğe götürüyor. Toxic Squad tarafından geliştirilen bu ücretsiz, epizodik çoklu seçim başlığı, sizi distopik bir dünyada en eski iyilik ve kötülük güçleri — melekler ve şeytanlar — arasındaki ince dengeyi sarsarak yönlendirmeye olanak tanıyor.
4.012'den Günlükler, cinsiyeti seçmenize ve karakterinizin adını özelleştirmenize olanak tanır. Ardından, rol yapma oyununa dalıyorsunuz ve kaderinizin sonucunu önemli ölçüde etkileyecek seçimler yapmanız gerekiyor.
Bir distopik harika
4.012'den Günlükler'de sadece bir oyun oynamıyorsunuz, aynı zamanda bir deneyim yaşıyorsunuz. O kadar güçlü ve yoğun bir anlatı sunuyor ki, bu distopik dünyayı otome tarzı görsel roman oyunlarının algısını yeniden tanımlayacak. Ayrıca, bu distopik dünyanın zengin tarihini keşfetme özgürlüğü veriliyor ve antik doğaüstü yaratıklarla karşılaşıyorsunuz. Bu büyük arka planda, elbette, kendi aşk hikayenizi yazma fırsatına da sahip oluyorsunuz.
Tanışmanız gereken dokuz ana karakter var, her biri ilginç kişiliklere ve muhteşem sprite sanatına sahip. Hepsiyle romantik yolları takip etmek mümkün, ancak bazıları diğerlerinden daha zor olabilir. Öte yandan, üç karakter hizalaması var — insan, melek ve şeytan. Ayrıca, oyun deneyimine derinlik katan ve eylemlerinizin ve seçimlerinizin sonuçlarını getiren bir Ahlak Sistemi de var. Hikaye boyunca ilerledikçe, her bölüm için yeni görseller açma şansına da sahip olabilirsiniz.
Oyunu daha da iyi yapan şey, hizalama sistemi sayesinde oyuncunun her zaman "iyi" seçimler yapmasının gerekmemesi. Ayrıca, görsel roman iki dilde de mevcut: İngilizce ve İspanyolca. Bu seçim kısıtlı olsa da, yine de büyük bir oyuncu kitlesine hitap edebilir. Diğer dezavantajlar arasında nadir hatalar, kaydetme dosyalarındaki hatalar ve karakterlerin kişiliklerindeki bazı tutarsızlıklar bulunmaktadır.
Uyarılara rağmen kontrol etmeye değer
Genel olarak, Chronicles from 4.012, derinlemesine sürükleyici bir distopik deneyim sunarak gelecekteki görsel roman oyun manzarasını yeniden icat ediyor. İkna edici anlatımı, karakter özelleştirmesi ve çeşitlendirilmiş karakter hizalamaları, oyuncu katılımını yeni bir boyuta taşırken, Ahlak Sistemi oyuna derinlik ve sonuç katıyor. Hatalar, kayıt dosyası hataları ve ara sıra karakter tutarsızlıkları ile ilgili küçük sorunlara rağmen, oyun otome tarzı görsel roman tekliflerine benzersiz ve zenginleştirici bir katkı olarak duruyor.